JellyPages.com

Sunday 16 December 2012

Antara BMW n MERCEDES ^^,

Assalamualaikum semue....
hai hai haii... :)

Hebat x title entry aku?? hebat kan.... pergh,mes n bm tu... sape yang xnak kan.
antara dua kereta ni mane satu korang nak??
satu je tau... hihi....
kalau aku,aku pilih BMW kot...sebab ade kisah disebalik mes yang buat aku allergy..hahah :D

Alkisah bermule,pada suatu hari.... jeng jeng jeng... hihi.. ^^,
xpayah la nak dramatik sangat kan...hee.. kisah nye macam ni...
satu hari tu...xdela lame sangat.baru je beberape hari yan lepas...kan..
aku g kampus naik motor gn inoi laka-laka...
sometimes aku bwak,smtime die...sebab aku xde lesen lagi..haha.:D malu je kan... dah tua2 xde lesen lagi..
alaaa relax la... masih mude.hihi :)

So,nak dijadikan cerite best in the world,haritu inoi nak bawak motor..sebab pagi tu dalam kampus kiteorang kena tahan dgn guard dlam kmpus...then kantoi la aku xde lesen..
nasib aku mmg baik.. xkena saman pon..
cume kena amik nama n no matrik... wahhh.. popular la aku pasni kan..hihi :)

Then balik kelas tu inoi bwak motor.. okey,kiteorang klau balik akan mghadapi satu ujian yg besar dimane terpakse melalui jalan besar-besar belake di melake ni ye...hihi..
so,die punye lampu merah konfom la lame kan...-.-'
bengang je.. tapi hari tu kiteorang beruntung gak la sebab mase kiteorang lalu,tengah green light.
so,inoi mmg nk memecut laju la kan.. tapi aku macam xpasti je inoi mampu melalui nye sebab banyak kerete n macam sempit jalan tu..
aku macam xyakin inoi boleh lepas..
so,aku pon baru nk cakap kat inoi...macam ni...

"noi..kalau kau rase macam x....."
bungggg!!!!

amik kau...xsempat lagi aku nak mghabis ayat aku,inoi dah terlanggar side mirror MERCEDES okey...
xdapat nak mengelak la ye..
bak kata pepatah...
"dikiri duri,kanan pun berduri..". hahahaha :D
kiri BMW, kanan MERCEDES....
mane satu korang pilih nak hit???!!!! haha :D

okey,sambung balik cerite,lepas je inoi terlanggar tu,kiteorang benti,then aku tgok driver tu cina,then muke die mmg dah bengang... so,xkan nk settle kat tgah jalan kan..
aku suruh la inoi jalan je,then benti kat tepi jalan...
kerete tu folow kiteorang la kan... so,settle2..tanye harge semue...
akhirnye kiteorang kena bayar cine kopet tu rm200...
haishh.. xmasal duit terbang macam tu je...haha :D

xpela,mungkin ade hikmah semue ni berlaku..
pengajaran nye kat sini ye kawan2.
"..kalau takut dilambung ombak,jangan berumah ditepi pantai...".hihi..
so,buat mase ni mmg inoi trauma la nk bawak motor kan..
then buat keputusan,adin bawak motor kak syue,kak syue bawak motor inoi...hehe..
nasib baik la kan... kalau x,diikut kan hati inoi nak g kelas naik bas je.. boleh pakai baju kurung hari2...
hihi... end entry..
hope korang boleh la buat keputusan yang baik nk beli kereta yang mane sat ye..hihi
xoxo N :)

#Do what makes you happy, be with someone who makes you smile, laugh as much as you breathe and love as long as you live.

0 comments: