JellyPages.com

Monday 3 December 2012

Smile maybe :')

Salam dingin sejuk..hehe..
Assalamualaikum semue...

Long time no see..hee..
okey fine,dah lame xtengok blog..busy la konon..
actually memang busy...banyak keje,assingment,report,test,quiz...
wow...busy musy nampak... tula..adat la kan dah nk final sem1.. time ni la lecturer nk suruh buat presentation la, report last la..ape la kan..so whatever... macam2 hal..
Okey la,fine la kan kalau busy dengan kerje2 ni semue orang bosan nak bace.. "cliche" bak kate en shah la..hahaha.. :D
So,the point is.. Smile...  :) why i have to smile,??actually i dont want to smile.. the truth..!
okey.. macam aku buat public speaking la kan.. today i would like to share about
WHY WE NEED TO SMILE?
Okey,first of all  a smile is a simple,unexpensive,and wonderful thing in the world....bla bla bla...
talk more than 3 minutes.. hehe...
Actually ak nak bagitahu je kat orang2 dalam kelas aku tu yang xreti nk senyum..susah ke? :) senyum..xperlu kata apa2.. hehe.... but still,they forget to smile,or they dont want..like me.. (ape aku bebel ni) hehe
Ni la jadinya kalau banyak sangat keje...n xtau nak buat yang mane dulu...kapala pon serabut sampai tercabut..hehe.. *ngeri pulak tibe2
Aku tension sangat sebenarnye... tapi xboleh la nak tunjuk sangat kan.. simpan jela dalam hati kau omel... :')
*tapi xdela simpan sangat.. hehe
Even tension2 aku, aku xsuke campur adukan perasaan aku dengan orang yang xbersalah n xde kena mengena dengan ke'tension' an aku..hehe
 I try to keep smile and laugh, do like they do...make something happy, dont stress...
pretend everythings okey,fine...
like a quotes
"A smile is contagious disease,once u smile, it will spread.So,smile always."
aku berpegang pada prinsip ni la konon.. tapi..hmm..hampehh!! smile dah,hati xtenang la pulak.. ape la aku ni kan...
Sedih la kan kalau kite hidup ni xdapat cooperation yang baik dari orang lain.. xtau mane slap nye.. n xtau ape sebabnye.. kalau nak tanye sorang2,lebih baik aku jadi salesman je kan..hehe :)
xpela,aku cube redha ujian Allah yang xseberape ni.. kalau dibandingkan dengan ujian yang saudara2 aku kat Gaza tu dapat..sekecil semut je aku punye ujian ni. astagfirullah hal azim.. sama2 lah kite doakan untuk mereka ye kawan2.. :')
Apa2 pun aku bersyukur sangat , for the most precious who create this world, Allah... Thank You Allah.. hope u give me Your guidance and drag me to the right path.. in sha allah... biarlah ape orang nak buat kat kite,jangan kite buat kat orang..
tu la yang mak selalu pesan kat aku dan akan sampai bile2 aku akan ingat..
Xsemue orang boleh paham kite macam mak paham kite.. kan.. :')
bile semue ni jadi..mule lah aku rinduu kat mak..nk balik,nak pelk mak,nak cium,nak semuenye la.. *hehe tamak la pulak kan... :')
tapi seriuos, im really really miss my mom so badly...!!!! :'( :'(
hope i can see her as soon as possible.... i love u mom.. and also my dad n family...
Ape2 pun aku kena kuat untuk beberape minggu ni je lagi..lepas ni dah lega dah.. *xde la lega sangat hehe..konon je nak sedapkan hati.. :)
Anyway,last but not least.. please respect others if u want they do the same... :)
salam xoxo N...
(hehe.bajet lisa surihani dalam istanbul aku datang) ;p
my happy family ever after aminn. :)

2 comments:

Y said...

XOXO S!
jgn stress2 tau bby..iloveyoubaby!

Unknown said...

hehe..okey.. :)