JellyPages.com

Saturday 22 September 2012

Ketuk - ketuk..?? "ZULKAEDAH..." hee

Salam Zulkaedah semue...n salam 1 Malaysia.. ^^,

Hehe...kelakar je title post aku kan..
tapi cerite nye xkelakar tau..
SERAMM... :( huhu...

Last night aku susah gile nak tido..
da setting baik da nk tido..
tapi mate xley nak tido...
rase macam xsedap hati je...
tapi xpikir ape2 pon..

cume rase maybe penat sgt kot,                               
tu yang susah nak tido..
cehhh... macam penat buat ape je kan..
cerite nak best...hahahah :D

Nak dijadikan cerite la kan..
kak shue yang lena :)
mase tu jam menunjukkan pukul 1 lebih...                
aku memang nak tido sgt,sebab penat,letih...                                                
kak shue shushi jgn cakap la kan..
da lame mimpi sampai ke bintang..                                    
hehe :)

makcik inoi laka-laka kat bilik,on9 kot..
adin baring kat sebelah kat shue
wat keje...
aku,kak shue and adin baring kat ruang tamu...
memang kiteorg tido kat luar...hee.. ^^,

Before ni aku bukan main senang lagi nak tido..
tapi malam tadi memang susah gile...
da dekat beberape minit aku pusing sane
pusing sini... last2 aku tertido jugak..
mase tu da dekat kol2..
adin xtido lagi...


Tibe2.....
3 a.m..
aku tersedar...
sebab adin masuk bilik..aku mule la kan..
da tersedar memang susah nak tido balik...
haisshhh....
memang aku xsuke saat2 tu okeyy..


Mane x nye..                                                                      
da pagi2 bute aku xley nak tido...sorang pulak tu..
tibe2 aku dengar ade bunyi orang ketuk - ketuk...
ishh.. xkan la ketuk-ketuk ramadhan pulak kan..
raye pun da abis..hehehe.. :)

Tapi memang aku terperanjat okeyy..
yelaa,da pukul 3 pagi..
sape pulak nak main ketuk-ketuk...??
aku xpuas hati..
aku ingat kipas aku yang bunyi..
yela mane tahu rosak kan..
tapi aku dengar betul2,aku siap tengok kipas tu betul2 okey...x, bukan bunyi kipas...

Kejap, lagi aku terpandang sliding door..
Perghh...
SAHH!!!...
bunyi tu datang dari sliding door uma okeyy..cuak giler aku..           
macam2 surah aku bace nak tenang kan hati ni..
hisshh...aku biase la kan....pikir yang advance2 je..                    
xterpikir pun orang...sebab uma aku aras 4 kot...
gile ape kalau orang nak panjat pun...

Then aku ignore je bunyi tu..
sebab aku xnak tengok lame2 pun..
xnak la benda yang xdiingini terjadi..hehehe..
padahal takot sehh..hahah :D
pastu aku pun teruskan la lena ku bersame kak shue,cik bear and cik tedd..
hehehe.. :)

Keesokan paginye...                                                                                    
aku dengar cerite ade orang masuk uma sebelah..                              
perghhh...
memang da tersangat dekat la kan dengan uma aku..
hishh...
maknunnye..... (maknunnye = maksudnye)haha
orang la yang ketuk sliding door uma aku...
rupe2nye da beberape hari ni memang trend orang ketuk- ketuk laa...
ingat main "ketuk-ketuk ramadhan" ke hah??
ape daa..pelik tol la aku dengan orang2 ni...
tadi xmasal2 aku kena g pejabat wat report..
haishh....

Orang pejabat syak budak2 laki blok sebelah yang buat..
tapi kite pun xtahu hal sebenar...
biarlahh pejabat yang uruskan..
tapi yang penting malam ni aku gn dak2 ni memang xley nak tido lena la kan...
nak kasi tangkap itu orang yang berani sangat nak naik2 blok kite orang ni..
haiishhh... hehe :)
mudah-mudahan xde ape2 la..
yela..kiteorang ni perempuan...mestilah takot kan..
walau macam mane pun semoge ALLAH melindungi aku dgan kawan2..
insyallah....



#You miss 100 percent of the shots you never take :)

0 comments: